Friskhuset

friskhuset
Friskhuset stödjer oss med stor tillgång till deras lokaler där vi har våra medlemsträffar, styrelsemöten, arrangemangs möten och där vi även har vårat kontor. Vi är så tacksam för att vi får ha vårat kontor på detta ställe och även ha tillgång till våra möten i deras stora konferansrum och även tillgång till samtalsrum.
info om friskhuset: Friskhuset är ett socialt företag som har butiksversamhet i form av vardagliga hjälpmedel för alla. Detta företag fokuserar på individen och det tycker vi är viktigt. Vill ni läsa mer om Friskhuset mitt kan ni gå in på http://www.friskhusetsundsvall.se , eller http://www.praktiskt.nu

Unga magasinet

ungamagasinet
Unga magasinet stödjer oss för arrangemanget insidan. Där har vi föreläsningar och andra aktiviteter för att öppna upp ämnet psykisk hälsa, känslor och mående kring ungdomar. Vill ni läsa mer om arrangemanget insidan kan ni gå in på facebooksidan https://www.facebook.com/insidan2016

Info om unga magasinet:  En mötes plats för dig som är ung vuxen. Här finns tillgång till café, arrangemang, spel och prat.Öppettider 2016:

Måndag 15-22 (HBTQ-Café)
Tisdag 15-22
Onsdag 15-22
Torsdag 15-22
Fredag 15-24
Lördag 16-24 (HBTQ-Café) Premiär 16 januari!!

Studieförbundet vuxenskolan, Sundsvall

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är en samarbetande part till oss som ger oss tillgång till ledarutbildningar, hjälper oss med aktiviteter till medlemmar samt anhörig stödgrupper. Det är viktigt för våra ungdomar att även deras närstående kan få stöd och stöttning i deras situation för att få en bättre förståelse och bättre kunskap kring psykisk ohälsa. SV hjälper oss även att nå ut med information om psykisk ohälsa och Ubuntu till andra.

Vill ni veta mer om Studieförbundet Vuxenskolan kan ni besöka deras hemsida, http://www.sv.se/

Sundsvalls Dialogstudio

sundsvallsdialogstu
Sundsvalls Dialogstudio är stolt samarbetspartner till Ubuntu och drivs av Marika Ördell. Marika har i 40 år arbetat med att på olika vis hjälpa människor till ökad psykisk hälsa, som psykiatrisjuksköterska, handledare, lärare i psykiatrisk omvårdnad och numera på en egen mottagning för individuellt stöd och personlig utveckling. Marika stöttar Ubuntu med handledning och stödsamtal. Hon utgår alltid från var och ens unika historia, situation och förutsättningar.

Stöd oss via Swish

Vill du stödja oss? kontakta oss här genom formuläret.

Vi kan också acceptera donationer genom Swish
swish_3_568eaba29606ee7a3723d83e